Satelliten har åkt till en annan planet ( garage). Den är alltså såld!!!!!!!
En matt yta men en fint fungerande bil.
MOPPAR 440 MOTOR
BLOCK:
440 Borrat 0,30"=446. Modifierat oljesystem enl. DC anvisningar med uppborrade kanaler på sug sidan + 1/2 olje pickup. Omgjort oljetråg, djupare + skvalp skydd och DC´s Windage tray.
OLJEPUMP:
TRW´s Högvolyms + DC´s oljetryks fjäder
VEVAXEL:
Smidd std. slip 0,20 på ram + vevtappar, balanserad med
stakar o kolvar.
VEVSTAKAR:
Std. 440 riktade o balanserade, bussning för flytande kolvbult och DC´c vevstaksbultar.
KOLVAR:
Smidda " six pack " 10,75 komp, vikt justerade. File gap chrome molly ringar.
KAMAXEL:
DC´s mek 296* dur 557" lyft.
KAMDRIVNING:
Cloyes true roller " noll monterad "
STÖTSTÄNGER:
Isky chrome molly 7/16.
TOPPAR:
Mopar " 906 " planade 0,5 mm, polerade förbr. rum portade o anpassade till större ventiler av Erland Cox.
Ventilsäten frästa i tre vinklar, styrning ren + frästa för teflon tätningar. Hamburgers topp bultar. DC´s tunna plåt topp packning.
VENTILER:
Avgas DC´s 1,81" Insug Milodon 2,14"
VENTILFJÄDRAR:
Crane dubbelfjädrar.
VIPPOR:
Crane aluminium rullvippor utvxl. 1:1,5.
INSUG:
Edelbrock Torker II.
FÖRGASARE:
Migty Demon 850.
FÖRDELARE:
Procomp.
TÄNDSYSTEM.
Procomp
VÄXELÅDA 727
3000 rpm converter.
Manuelt vent. hus.
Förstärkta band.
BAKAXEL 8 3/4.
Diff och utväxling 3,91
En action kortis på Satelliten se länk
http://www.youtube.com/user/1fastedd1?feature=mhee#p/a/u/0/FC39RYU-_9Y
Jocke 17.05.2011 22:53
Skrev visst min kommentar i gästboken!
666 11.05.2011 21:54
Släng i ett par bilder till på motorum och inredning så är du hyvvens!!!
Senaste kommentarer
18.01 | 14:54
Hejsan! Är inte ägare till den nå längre. MVH Peo
17.01 | 15:13
Till salu?
05.10 | 13:48
Hur många hästar gav corradon?
13.12 | 14:49
snygga jobb ni gör. imponerad